sjuk.

hej!
Jag ligger hemma och är sjuk. :/ men om jag ska skryta så är jag inte alls sjuk ofta och när jag väl är sjuk är jag sjuk MAX 2 dagar. Som exempel nu. jag blev sjuk igår kväll och hade en jäklans huvudvärk och hade feber men idag har det försvunnit. Jag kan faktiskt göra mig frisk medvetet :) Så jag tänkte att ni skulle få mina tips :D 
Om ni har frysit under dan och kommer hem och känner er hängiga. (du börjar bli sjuk.
  1. ta en varm dusch / bad det gör att alla bakterier åker bort från din kropp.
  2. ta på en helt ny pyamas (för i den gamla finns det säkert kvar bakterier.
  3. Drick en kopp varm choklad eller te för att värma kroppen innifrån.
  4. Medans du dricker något varmt lindar du in dig i en filt och har varma tofflor/sockor. Titta på en film eller något.
  5. Det är viktigt att du hela tiden ser till att du svettas.
  6. den dag du börjar känna dig frisk tar du en till dusch och byter pyamas igen (samma anledning som ovan) och den dag du är frisk ska du ändå vara hemma för att återställa dig helt.
några andra tips:
  • snyt dig ofta
  • drick mycket vatten
  • tvätta händerna
  • håll värmen
ett konstigt tipps till har jag också och det är att du drar in vatten i näsan fast inte hela vägen upp utan du drar in och ut några gånger så att alla bakterier som fastnar i näsan försvinner. :)
Om ni har någon fråga angående att vara sjuk och så , så fråga på, jag kan svara på nästan allt (ska i alla fall försöka) :D  
bli friska nu :D
 

Kramz 

Ann


Kommentarer
Postat av: sannie

haft en bra dag idag? :)

2010-02-17 @ 20:51:39
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Elin Bohlin

fett bra tips:) <3 saknar dig!!!

2010-02-27 @ 01:26:27
URL: http://stump.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0